Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kontrolka świec żarowych nie zapala się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kontrolka świec żarowych nie zapala się

    Proszę nie przyjąć tego źle, ale lepiej miesiąc czytać i koła pogubić czy podjechać na sprawdzenie do warsztatu/stacji kontroli/szwagra/ innego kazia co ma pojęcie?
    :P

  • #2
    kontrolka świec żarowych nie zapala się

    Witam.
    właśnie chciałem odpalić auto i okazało się że po przekręceniu kluczyka kontrolka świec nie zapala sie, wiec nie próbowalem zeby nie meczyc rozrusznika i akumulatora ponieważ jest -20. czy to oznacza że świece nie włączają się, a co za tym idzie silnik nie odpali? czy to może być wina przekaźnika 109? 1.9 90HP proszę o pomoc. pozdrawiam.

    Komentarz


    • #3
      kezsotrab, zacznijmy od tego, że nie 109 a 103. Przekaźnik 103 odpowiada za świece żarowe (tak wynika z książki Etzolda "Sam naprawiam samochód" i z moich własnych oględzin skrzynki przekaźników w kilku dieselach - żaden nie miał przekaźnika 109). Sprawdzałeś czy jest iskra na świecach?
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road
      My O2FL

      Komentarz


      • #4
        a wiec pomylilem numery przekaznikow. świece sprawdzone dzialaja. co dalej?

        Komentarz


        • #5
          kezsotrab, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ten przy zbiorniczku. Może sam czujnik być ok, ale np. styki będą zaśniedziałe i wtedy już błędna informacja idzie do kompa.
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road
          My O2FL

          Komentarz


          • #6
            styki za moment przeczyszcze, ale czujnika sam nie sprawdzę. a jak myślisz próbować odpalić czy definitywnie nie ma sensu?

            Komentarz


            • #7
              kezsotrab, jak przeczyścisz styki to sprawdź czy kontrolka się zaświeci jeżeli tak, to możesz spróbować. Jeżeli nie to tutaj: Forum - Octavia Club Polska masz taką chcecklistę co jest do sprawdzenia.
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road
              My O2FL

              Komentarz


              • #8
                ok, narazie wielkie dzieki za pomoc, a ja ide sprawdzac dalej.

                Komentarz


                • #9
                  kezsotrab, jeśli pomogłem to poproszę o punkcik
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road
                  My O2FL

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kezsotrab
                    czy to może być wina przekaźnika 109?
                    Tak-sprawdź ten przekaźnik pod kątem zimnych lutóWADAstudio |żeli masz przekaźnik nowszej konstrukcji to prawdopodobnie wina będzie leżała po stronie włącznika zapłonu.
                    Zamieszczone przez rafiki
                    Sprawdzałeś czy jest iskra na świecach?
                    A to ciekawostka w dieslu!
                    Skoda Superb II Ambition
                    2.0 TDI CR 170 KM

                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                    Komentarz


                    • #11
                      Krzycho-63, czepiasz się szczegółów. Chodziło mi o to czy po odpięciu listwy i podania prądu "na krótko" prosto z aku do każdej świecy pojawia się tzw. łuk elektryczny, czy świeca przewodzi prąd na końcówce. Wiadomo, że w normalnych warunkach świeca w dieselu powoduje zapłon od temperatury a nie od iskry. Teraz lepiej? Poza tym nie wiem skąd się wszystkim bierze przekaźnik 109. W większości dieseli jakie widziałem tego nie ma, a za świece odpowiada 103. Chyba, że jak nie ma 109 to nie ma przekaźnika od świec :roll:
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road
                      My O2FL

                      Komentarz


                      • #12
                        Panowie, podłączyłem zawor od pompy na krotko do aku i na czas odpalenia świece na krótko, odpaliła bez problemu. po przeglądnięciu przekazników okazało sie że jeden nie ma osłonki i jest okopcony, także chyba znalazlem usterkę. znajduje sie miedzy przekaznikami 18 a 103. jaki to numer? 1.9 90HP

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X